מערכות בטיחות שכל רכב צריך

אם בעבר אמצעי הבטיחות ברכב הסתכמו בחגורות בטיחות וכריות אוויר, כיום יש שלל מערכות בטיחות מתקדמות, בעלות מגוון אדיר של יכולות.

כדאי להכיר את המערכות החשובות ביותר, כדי לוודא שאתם מוגנים היטב ברכב שלכם. כמו כן, ברכישת או חידוש ביטוח רכב מקיף, אתם יכולים לקבל תנאים טובים יותר בהתאם לאמצעי הבטיחות שיש לרשותכם. במאמר זה נדבר על חמישה סוגים של מערכות כאלה.

בקרת שיוט אדפטיבית (ACC)

מערכת זו זמינה במרבית הרכבים החדשים. היא משתמשת בחיישנים וברדאר, על מנת לשלוט בתנועת הרכב בזמן הנהיגה. היא שומרת על מרחק בטוח, ומפעילה אוטומטית את הדוושות. ACC שימושית בעיקר בנסיעות ארוכות בכבישים מהירים, או לחילופין כאשר אתם תקועים בפקקים ובעומסים כבדים.

אם היא תחוש בהתנגשות אפשרית, מערכת ה-ACC תבלום בחדות וגם תהדק את חגורות הבטיחות.

בלימת חירום אוטומטית (AEB)

זוהי תכונה שיותר ויותר נהגים מחפשים בעת רכישת רכב חדש. אם AEB חשה בהתנגשות אפשרית, והנהגים לא מגיבים בזמן, היא מתחילה לבלום את הרכב. על פי נתונים, הכמות של התנגשויות מאחור יורדת ב-50% בכלי רכב עם AEB. 

עם זאת, חלק מהנהגים מתלוננים על רגישות יתר של מערכות מסוימות.

שמירה על נתיב

למעשה, יש שני סוגים שונים של מערכות שעוזרות לכם להישאר בנתיב שלכם. יש מערכת שמשמיעה צפצוף אזהרה, או יוצרת זמזום במושב או בהגה, כדי ליידע אתכם שאתם חוצים קו לנתיב אחר או לשוליים. מערכת מסוג אחר לא מזהירה, אלא ממש שומרת אתכם בנתיב.

זיהוי עצמים קרובים

כאשר למדתם נהיגה, הבהירו לכם כמה חשוב להיות מודעים כל הזמן לכל מה שבסביבה שלכם בזמן הנהיגה, על ידי שמירה של העיניים על הכביש ושימוש בלתי פוסק במראות השונות. עם זאת, יש נקודות עיוורות, שאתם פשוט לא יכולים לראות בזוויות מסוימות.

זה עשוי להיות מסוכן, אבל למרבה המזל יש מערכות, אשר מזהות עבורם נקודות עיוורות, קולטות עצמים שאתם לא יכולים לראות ומזהירה אתכם, אם מכיוון כלשהו אתם מתקרבים לעצם מסוים (או שהוא אליכם).

מצלמה אחורית

למצלמות אחוריות יש שתי מטרות עיקריות. ראשית, הן מיועדות לתת לנהגים תצוגה ברורה של מה שמאחורי הרכב בעת נסיעה לאחור. שנית, הן מגנות על ילדים ובעלי חיים מפני פגיעה או דריסה בטעות. מצלמות אלה משתמשות בדרך כלל בעדשות רחבות זווית, כדי לספק תמונה בזווית של עד 180 מעלות לאחור.

לסיכום

ככל שתתקינו יותר מערכות בטיחות מסוגים שונים, תהיו יותר מוגנים וגם תוכלו להשיג ביטוח רכב במחירים יותר נוחים. חברות הביטוח מעודדות שימוש במערכות הללו, מכיוון שהן מסייעות להוריד את הסיכון עבור המבטחים. כתוצאה מזה, החברות מציעות תעריפי ביטוח מוזלים לנהגים על כלי רכב בטוחים במיוחד. למה אתם מחכים?

אולי יעניין אותך גם

רכבים חשמליים
רכבים
מה עדיף – מכונית היברידית או חשמלית?

הרבה אנשים שמתעניינים בכניסה לעולם של הרכבים החשמליים, שתופס יותר ויותר פופולאריות בעיקר בשנה האחרונה עם כל ההייפ מסביב לטסלה ולאילון מאסק, שואלים את עצמם, האם עדיף לקנות מכונית היברידית או שעדיף לקנות מכונית חשמלית?

קרא עוד »
מכונית טסלה
רכבים
האם טסלה היא העתיד של הרכבים בישראל?

רכבי טסלה ידועים בתאוצה המהירה שלהם ובחווית הנהיגה המדהימה שלהם מה שהופך אותם לבאמת רכבים מאוד מהנים לנהיגה, וזה לעומת הדעה הקדומה על רכבים חשמליים שהם כביכול חלשים יותר מרכבי בנזין וסולר.

קרא עוד »
רכב שטח
טיוליום בארץ
למה כדאי לכם לקנות רכב שטח ב- 2021

עם השנים, רכבי שטח נהיו יותר ויותר פופולריים, ונגישים לקהל רחב יותר, שלא בהכרח מכור לטיולי שטח. גם משפחות מוצאות את עצמן היום מחפשות רכבי שטח בגלל המרחב הפנימי הגדול והאפשרות לצאת לטיולים בסופ"ש, ואפילו סתם אנשים שפשוט מעדיפים לסוע בג'יפ, ועכשיו כשיש מסלולי מימון רכב המאפשרים רכישת רכבים חדשים, גם יקרים, בצורה נוחה בהרבה, אנשים רבים יכולים להגשים את החלום ולקנות ג'יפ.

קרא עוד »